Subject: RE: Ehitusloa taotlus nr. 2411271/09578
From: "Marcello Liinar" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Fri, 27 Sep 2024 13:02:28 +0300

Lugupidamisega

Marcello Liinar

Arhitekt Tarbe  OÜ

Kalasadama 2, Tallinn

Tel. +3725069761

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Marcello Liinar
Sent: Friday, September 27, 2024 12:24 PM
To: [email-masked]
Cc: Piret Kuldsaar <[email-masked]>
Subject: Ehitusloa taotlus nr. 2411271/09578

Tere.

Kirjutan vastuseks Teie märkustele. Allpool vastused/ kommentaarid ja
mõned küsimused.

Lugupidamisega

Marcello Liinar

Arhitekt Tarbe  OÜ

Kalasadama 2, Tallinn

Tel. +3725069761

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

1. Kehtiva detailplaneeringu alusel on lubatud väljastada ehitusload peale
riigitee ümberehitamise koostöölepingu sõlmimist. 06.08.2024 on huvitatud
isik esitanud Transpordiametile taotluse koostöölepingu sõlmiseks, mille
sõlmimine on pooleli. Peale ehitusprojekti korrigeerimist ning
koostöölepingu sõlmimist oleme valmis kooskõlastama ehitusloa eelnõu.

2. Riigiteele projekteeritavad ülekäigukohad ja ümberehitatav riigitee
tuleb valgustada lähtuvalt tee projekteerimise normide § 64 lõikest 1 ja
Transpordiameti juhendist „Riigiteede valgustuse kavandamine“. Valgustus
tuleb projekteerida riigitee nr 10 ümberehitamise projekti osana.
Riigitee nr 10 ümberehitust ja meile teadaolevalt ka selle valgustust
projekteerib Roadplan OÜ.

3. Projektides kajastada riigiteede kaitsevöönd, mis on ehitusseadustiku §
71 lg 2 alusel 30 meetrit äärmise sõiduraja välimisest servast, mitte 10
m. Juhime tähelepanu, et Maa-ameti kitsenduste kaardil kajastatud andmed
on informatiivsed ning praegusel juhul ebakorrektsed.

Erki Lember I Road-Expert OÜ: Selle punkti rääkisin eraldi Transpordiameti
esindajaga läbi, ning ta nõustus, et antud projekti puhul on joonisel
toodu 10m laiune kaitsevöönd korrektne.

4. 812_EP_ELV projektis:

4.1. Tingmärkides puudub roosa pidevjoone tähistus.
Tingmärkide selgitused on välja toodud TL osas, failis
812_EP_TL-4-05_tehnokoond.pdf. Lisatud manusesse.

4.2. Joonisel on kajastatud katastripiirid (pruun pidevjoon)
ebakorrektselt (jooned on topelt ja ülekattega).

4.3. Riigiteealusele maale (KÜ 34901:015:0087) on projekteeritud PRISMA
arendusala sisene tee, selle valgustus, reklaampost ja parklad. Tegemist
ei ole detailplaneeringukohase lahendusega ning me ei anna nõusolekut
ärimaa teenindamiseks vajalike rajatiste projekteerimiseks riigiteealusele
maale.

4.4. Projekteeritav keskpinge alajaam asub katastripiiride ja geodeetilise
alusplaani järgi riigiteealusel maal ja sõidurajal. Nt VKV projektis asub
alajaam Tammemetsa katastriüksusel. Korrigeerida ELV projekti
asendiplaanilist lahendust ning ehitisi mitte projekteerida
riigiteealusele maale.

! Ehitusluba ei hõlma alajaama, mistõttu palume täpsustada, kas alajaama
projekt koostatakse eraldi ning kooskõlastatakse Transpordiametiga.

ELV seletuskirjas on liitumispunkti kirjeldus ja põhiparameetrid. Palume
täpsustada, mida lisaks seletuskirjas toodule on veel juurde vaja.

4.5. Projekteeritava keskpinge alajaama kõrvale on projekteeritud LED
väliala valgusti mastil. Mast jääb geodeetilise alusplaani järgi
sõiduteele. Lisaks on siin olemasolev tänavavalgusti (nähtav ka
alusplaanil) ehk projekteeritud asukohas ei ole vajalik lisavalgusti
kavandamine.

ELV asendiplaanil on läinud geoalus nihkesse. Parandame.

4.6. Musta pidevjoonega tähistatud valgete kastide tingmärk on puudu.

Korrigeerime.

5. 812_EP_TL projektis:

5.1. Riigiteealusele maale projekteeritud jalgteele koostada isikliku
kasutusõiguse plaanid. Juhend on kättesaadav
https://www.transpordiamet.ee/media/394/download

5.2. Koostada jalgtee tüüpristlõiked iseloomulikest kohtadest.

6. 812_EP_VKV projektis:

6.1. Projekti koostamisel juhinduda Transpordiameti juhendist: Nõuded
tehnovõrkude teemaale paigaldamise kavandamisel.
.2. Kõik maa-aluste tehnovõrkude ristumised riigiteedega, riigiteelt
algavate kohalike teedega ja mahasõitudega kavandada teemaa piirides
kinnisel meetodil, suundpuurimisega ning võimalikult
täisnurga all (70°-110°). Läbiviigud tee muldkehast teha allpool
külmumispiiri. Kui ehitusgeoloogilised andmed puuduvad, siis arvestada
puurimiskaeviku paigutamisel mulde varisemisnurka 1:1 (sügavus:kaugus
teest), et vältida tee mulde, katendi ja rajatiste kahjustamist.
Palume täpsustada, mis on antud juhul meie projektis puudu või valesti.

6.3. Teemaal, sh riigiteega ristumistel paigaldada tehnovõrgud kogu
ulatuses kaitsehülssi.
Väljavõte VKV seletuskirjast: Risti-Virtsu-Kuivastu-Kuressaare tee alt
rajatakse proj. survekanalisatsiooni kinnisel meetodil ( selles lõigus
paiknev toru hülsis).
Lisasime hülsi ka siia:

6.4. Projekti koosseisus esitada riigiteedega kõigi ristumiste kohta
ristmevälja joonis, millel on näidatud riigitee, transpordimaa piir,
tehnorajatise asukoht, sügavus või kõrgus maapinnast (sügavused ka truubi
või kraavi põhjast), puurimiskaevikute asukohad. Mõõtahelad siduda
riigitee teljega.
Peaks olema põhiprojekti mahus, aga teeme ja lisame joonise.

6.5. Projektile lisada teemaa kasutusõiguse ala plaanid. Juhend (vt lisa
6) kättesaadav:
<https://www.transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2021-12/noude
d_tehnovorkude_teemaale_kavandamisel_0%20%281%29.pdf>
https://www.transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2021-12/nouded
_tehnovorkude_teemaale_kavandamisel_0%20%281%29.pdf

Isikliku kasutusõiguse seadmise plaani näidislahendus
<https://www.transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2024-02/IK%C3
%95%20n%C3%A4idislahendus_19.02.2024.pdf>
https://www.transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2024-02/IK%C3%
95%20n%C3%A4idislahendus_19.02.2024.pdf

Teeme ja lisame plaani.

6.6. Tehnovõrgu omanik peab enne projekti realiseerima asumist esitama
Transpordiametile vormikohase taotluse koos projektiga kooskõlastatud
kasutusala plaani(de)ga teemaale tehnovõrgu ehitamiseks isikliku
kasutusõiguse (IKÕ) lepingu sõlmimiseks (vorm saadaval
www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee>  – Teehoid –
Tee-ehituse juhendid – Riigimaade kasutus – tehnovõrgud – Taotlus teemaale
tehnovõrgu ja -rajatise ehitamiseks ja talumiseks vajaliku isikliku
kasutusõiguse seadmise lepingu sõlmimiseks). Sõlmitud leping on aluseks
teemaal projektikohaste tööde teostamiseks vajaliku liiklusvälise tegevuse
loa väljastamiseks.

6.7. Tingmärkidest puudu sinise viirutusega tingmärk.

Tingmärkide selgitused on leitavad TL osas, failis
812_EP_TL-4-05_tehnokoond.pdf. Lisatud manusesse.

6.8. Riigiteealusele maale projekteeritud hüdrandile koostada isikliku
kasutusõiguse plaan.

6.9. Kinnistu sademevee eelvooluna on planeeritud kasutada Kudjape
olemasolevat peakraavi, kust sademevesi suunatakse riigitee nr 10 km
141,193 asuvasse truupi (d=1000).
Geodeetilise alusplaani kohaselt on truubi sissevool d=1000 (bet) ja
väljavool d=600 (plast) ehk jalgratta ja jalgtee on rajatud truup d=600,
mis on ühendatud riigiteealuse truubiga d=1000.
VKV projekti seletuskirja järgi on arvutuslik vooluhulk katuselt 221 l/s
ja kõvakattega pindadelt 250 l/s.

VKV asendiplaanil suunatakse arendusala sademevesi peakraavi kolme
truubiga (d=688, d=250 ja d=450). Antud lahenduse kohaselt võib tekkida
oht riigitee konstruktsioonile ning võib ohustada olemasolevate
teerajatiste (sh truubid, kraav jne) toimimist riigitee maaüksusel.
Arvestades olemasolevat situatsiooni ja lisanduvate torudega juhitavat
täiendavat vooluhulka, ei ole km 141,193 teetruubi ja jalgratta- ja
jalgteetruubi (d=600) läbilaskevõime arvestades normide § 43 lg 3 toodud
maksimaalse täituvuse nõuete (vaba ruum vähemalt 25% truubi
ristlõikepindalast) tagamine tõenäoliselt võimalik.
Projektis teha läbilaskearvutused mõlemale truubile ja maksimaalse
veetaseme arvutused ning korrigeerida lahendust vastavalt.

Kudjape peakraavi lähte asukoht on Kudjape alevikus ja suudme koht Põduste
jões. Oleme sellest lähtunud ja arvestanud, et voolusuund riigiteest nr 10
eemale.
https://register.keskkonnaportaal.ee/register/body-of-water/8379442

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.